Sidste etape

Eller hvad man nu skal kalde det. Er 28+0 i dag og går dermed ind i 3. trimester. Det er en smule vildt at tænke på, nu er der altså ikke længe igen. Om 9 uger er vi inden for terminen, og om kun 15 uger vil vi helt sikkert have vores lille datter i armene. Gisp.

Maven vokser lystigt der ud af, hvilket jeg har været ret panikken over. Ved sidste lægebesøg vurderede min læge nemlig, at det er en stor baby, der svømmer rundt bag maveskindet. Jeg har hele tiden glædet mig til at skulle prøve at føde, men med tanken om en 5+ kg baby, så blev forventningens glæde afløst af angst og panik. Derfor var det også med rystende knæ og bange anelser om et skyhøjt blodtryk, at jeg i dag indfandt mig hos jordemoderen. Blodtrykket behøvede jeg heldigvis ikke bekymre mig om, det var helt fint. Hjertelyden lige så. Og som prikken over i’et vurderede hun Panda-pigen til at være helt gennemsnitlig med en vægt på 1300 g. Sikke en lettelse! Jeg tænker (selvfølgelig) stadig over, at hun jo sagtens kan være stor alligevel, der er jo stadig tid at vokse i, men umiddelbart virker det ikke til, at jeg udelukkende skal spekulere i at købe tøj i str. 68 og opefter. 😉 Og   angsten for fødslen viger lige så stille og atter lader forventningens glæde tage over.

Leave a Reply

