Bøgerne frem i lyset

Vi planlægger at flytte inden alt for længe, hvis vi kan træffe en beslutning og ellers er heldige, så bliver det måske allerede om 3 måneders tid. Vi har fået tilbudt en lejlighed, som vi dagligt debatterer, om vi skal sige ja til. Jeg kan dog mærke i maven, at dér vil jeg gerne bo, så mon ikke det ender med, at vi tager imod tilbuddet, og så ellers bare håber, at vi er de heldige.

Sådan en (mulig) snarlig flytning sætter selvfølgelig en masse indretningstanker igang. Jeg er længe, som i flere år, gerne villet have en stor bogreol i stuen til alle vores bøger. Jeg har aldrig været en af dem, der mener, at bøger skal gemmes af vejen. Tværtimod synes jeg, de er smukke og vidner om en masse personlig historie. Derfor har jeg intet imod at datalogiens verden sammen med skønlitteratur, kogebøger og human ressource management indtager en tydelig plads i hjemmets indretning.

http://www.thorsen.dk

Lige nu har vi desværre kun plads til en lillebitte reol i stuen, hvorfor langt de fleste af vores bøger er henvist til kontoret og flyttekasser i mine forældres kælder. Men det er der heldigvis plads til at råde bod på i vores (forhåbentlig) nye lejlighed. Det havde faktisk været en deal breaker for mig, hvis ikke det kunne lade sig gøre.

Jeg ville selvfølgelig rigtig gerne smykke min nye stue men en smuk sag som den fra Thorsen Møbler, men det er budgettet altså ikke til. Men inspiration er jo ganske gratis, og jeg synes udtrykket på billedet er rigtig fint.

http://www.ikea.dk

I øjeblikket agerer et par Billy-reoler fra IKEA bosted for alle bøgerne, og efter inspiration fra bl.a. Emily Salomon, leger jeg med idéen om blot at tilføje en eller to mere og på den måde skabe en stor reol. Jeg tror faktisk, det kunne blive rigtig fint, så hvis jeg kan få Manden med på den, så håber jeg, at tanker bliver til handling, når vi forhåbentlig rykker teltpælene op inden alt for længe.  

Leave a Reply

