Om at se tilbage

Midt i en arbejdsdag, der er præget af alt for mange opgaver og alt for lidt tid, listede mine tanker stille og roligt tilbage til en septemberdag i 2010. Jeg var alene i NYC, min mand var i New Jersey og det var en uhørt varm sensommerdag. Termometeret viste over 30 grader, og jeg besluttede at gå en tur ned til Hudson-floden. 5 minutters gang ned ad vores gade, og man mødte vandet og New Jersey i det fjerne. Den dag var særlig. Det var én af de få dage byen var min alene og ikke skulle deles. Jeg kunne helt selv bestemme, og havde kun mine tanker som ledsager. Jeg gik en lang tur langs vandet og i The Village, og jeg husker stadig følelsen af frihed, der overrumplede min krop. Følelsen af at have opnået drømmen. Vi gjorde det. Jeg gjorde det.

Selvom det er næsten 1 1/2 år siden, jeg tog dette billede, så står dét, omgivelserne og omstændighederne stadig så lysende klart for mig. Selvom jeg mener, at man mest skal se fremad og ikke hænge sig i fortiden, så elsker jeg at have minder, der fylder kroppen med varme. Og som minder om, at dét kan lade sig gøre. Uanet hvad. At se tilbage kan også være et glimt ind i fremtiden.

P1030603

Leave a Reply

