Sidste år..

På denne dag så min virkelighed således ud:

P1040360

P1040363

Vi fejrede nemlig jul på den anden side af Andedammen. Nærmere betegnet i Scranton, PA hos min mands onkel. Det var en fin oplevelse, og selvom det ikke var jul, som vi kender det, så havde vi nogle rigtig gode dage sammen med familien fra over there.

I USA åbner de som bekendt gaver d. 25, så jeg måtte pænt og tålmodigt vente til dagen efter. Ikke helt nemt selvom man nærmer sig sin 31 års fødselsdag. Vi fik ikke traditionel julemiddag, men derimod en ret, som min mand husker fra sin mormor. Han havde ikke fået den i mange år, og derfor har han besluttet, at vi skal have det d. 23. i år.

I år fejrer vi nemlig jul i Danmark igen. Vi har inviteret mine forældre og min mands stedfar ud til os at spise, og jeg spår, at det bliver en rigtig hyggelig aften. Jeg synes, det er dejligt, at man kan starte sine egne traditioner, og det bliver kun bedre af, at de skabes ud fra andres minder og traditioner. Så binder det familien endnu tættere sammen selvom, der er mange tusinde kilometer imellem os.

Rigtig glædelig jul!

Leave a Reply

