I heart Århus

Jeg nærer en dyb og uskyldig kærlighed til min by, Århus. Dyb er den, fordi den har vokset sig større og større gennem snart 31 år og uskyldig fordi, den aldrig skuffer mig, har været mig utro eller kræver det umulige af mig. Det er en barnlig kærlighed, som blomstrer i kraft af sin bare eksistens. Den er ikke betinget af (dyre) gaver, uopnåelige standarder eller følelsesmæssige spil. Århus ved jeg altid, hvor jeg har, og jeg kan altid vende hjem.

Som inkarneret bysbarn, der har trådt sine barnesko, sine teenage-Buffalo-sko og sidenhen sine voksenstilletter på Frederiksbjerg, har det været hårdt at se sig parkeret uden for lands lov og ret. I en by hvor det tilsyneladende er normalt både at handle og hente børn iført Crocs. Det er kun midlertidigt, og det minder jeg mig selv om hver dag. Én dag forenes min kærlighed og jeg igen. Og indtil da er jeg lykkelig over, at mine forældre stadig bor i barndommens gade, så jeg jævnligt kan minde byen om min tilstedeværelse.

Tilfældige billeder fra en tilfældig dag sammen med Århus:

DSC_0297

DSC_0303

DSC_0329

DSC_0348

Leave a Reply

