Musikalske minder

Noget musik er ligegyldigt og fungerer højst som ekstra støj under støvsugningen, og så findes der musik af den magiske slags, der fører én ind i et univers af minder, følelser og sårbarhed. Ofte er det sange, man har hørt i en bestemt periode eller i forbindelse med en speciel oplevelse, som kan fremkalde den eksakte følelse selv mange år senere. Én af dem, der kan gøre det for mig, er The Streets – Dry your eyes. Alt der skal til er de første 5 sekunder, og jeg er ført tilbage til dén sommer. Ungdom, glæde, melankoli. Da jeg, for noget tid siden, hørte Jar of Hearts med Christina Perri vækkede den en del minder om en tid, jeg egentlig allerhelst ville glemme. Men minder, gode som dårlige, er dyrebare og uden dem, ville jeg garanteret ikke være hvor jeg er i dag. I et liv fuld af kærlighed.

2 thoughts on “Musikalske minder

Leave a Reply

