De Små Ting #2

Sidste år fik jeg et gavekort til Kähler i julegave. Det har ligget i skabet og samlet støv indtil for et par uger siden, hvor jeg endelig tog mig sammen til at bruge det. Jeg valgte at købe en skøn lille mælkekande for det. Men nok så skøn den var, lige så lidt funktionel var den. Første gang jeg brugte den, endte mere mælk på bordet end i kaffen, og dét har jeg svært ved at se hverken det skønne eller smarte i.

Så jeg tog ind med den igen og fik lov til at finde noget andet. Fin service. Jeg valgte  et par Mano krus i den smukkeste og sarte lyse blå farve, da jeg er vild med formgivningen. De er så skønne at holde om og drikke af; dejligt bløde og ligger så godt i hånden.

Egentlig har jeg en ordentlig spandfuld krus fra Bodum, men de 12 jeg startede med at have er nu blevet til 7 på godt og vel 9 mrd., så det vil jeg ikke betegne som en succes. Flere af dem er simpelthen sprækket indeni, og det vil jeg ikke just mene er formålet med et krus. Så nu pønser jeg på at anskaffe lidt flere af Kählers Mano og så lade dem fra Bodum pensionere.

DSC_0204

DSC_0206

Leave a Reply

