De Små Ting #1

Når man efterhånden har delt bolig og kærlighed i 7 år, så kender man hinanden rigtig godt. Både styker og svagheder. At min mand især kender mine de sidste, blev tydeligt en aften i sidste uge, da han, efter en tur til Padborg Park, troppede op med både Nutella og Matador Mix. Og når han på betænksom vis endda også har købt en bøtte Matador Mix til min far, der deler min bizarre kærlighed til det farvestrålende slik (mon det ligger i generne?), så smelter mit hjerte endnu mere.

Nutella får jeg sjældent, men når jeg endelig gør, så er det næsten ikke noget jeg nyder mere end en ristet rugbrød med det brune stads. Og Matador Mix har gentagne gange resulteret i voldsom kvalme efter heftigt indtag. Det var noget af dét jeg savnede allermest i løbet af vores 6 mrd. i New York. Næsten ligeså meget som en rugbrødsmad med leverpostej.

Jeg er selvfølgelig godt klar over, at næringsværdien i begge må være lig 0 – måske endda en smule i minus – men så længe det ikke er en dagligdagsting, vil jeg unde mig selv at leve en smule syndigt engang imellem. Og når ens mand kommer med gaver, så er da det uforskammet ikke at spise dem, ik?

DSC_0201

Leave a Reply

